Cand vorbim despre marketing ne gandim intotdeauna la satisfacerea nevoilor clientului. Acesta a ramas de-a lungul anilor cu strategii si tehnici diferite: iar una dintre ele este marketingul de continut.
Vrei sa faci brandul tau sa devina lider in sectorul sau si sa atragi mai multi clienti?
Pentru a realiza acest lucru, este necesar un plan de continut bine structurat, dar nu va faceti griji, specialistii de la Fluier.ro – agentie de publicitate ne explica ce este marketingul de continut si cum este legat de metodologia inbound, astfel incat sa puteti incepe sa aplicati aceste strategii astazi.
Ce este marketingul de continut?
Marketingul de continut, dupa cum indica si numele, este strategia de marketing digital care se concentreaza pe crearea si distribuirea de continut relevant, creativ, concentrat pe publicul dvs. specific.
In acest fel, obiectivul marketingului de continut este de a atrage publicul astfel incat acesta sa devina clienti si sa-i pastreze.
In acelasi timp, are caracteristici foarte marcate, precum:
- – Se concentreaza pe oferirea de informatii utile utilizatorilor.
- – Nu este publicitate directa, deci nu este invaziva.
- – Continutul raspunde la intrebari si rezolva probleme.
- – Creati o imagine pozitiva a marcii.
De ce sa optezi pentru marketing de continut?
Marketingul digital este alcatuit dintr-o varietate de strategii care sunt concepute pentru noi audiente. Strategia de marketing de continut are multe beneficii si printre acestea se numara:
- Creaza ceea ce are nevoie publicul: Este dezvoltat gandindu-va la potentialul client, nevoile acestuia si foarte important: ce cauta ei pe internet? Continutul de calitate este creat pentru a rezolva problemele si pentru a deveni consistent si viabil, astfel incat publicul sa revina pe cont propriu.
- Se concentreaza pe crearea unei conexiuni cu publicul: este dezvoltat pentru a crea o legatura intre brand si potentialul client. Ofera noi perspective prin care sa selectezi un brand in detrimentul altora. Este pentru a ne asigura ca legatura devine puternica, iar incantarea oferita individului este constanta, astfel incat sa poata deveni un „predicator” sau ambasador al marcii.
- Fiecare persoana este o noua oportunitate: continutul bun este de incredere si usor de partajat. Cu aceasta, fiecare individ poate deveni un nou mijloc de propagare organic.
- Creste traficul si vanzarile: Un fapt este ca strategia de continut este dezvoltata gandindu-se la atragerea atentiei potentialului client si, in consecinta, creste prezenta brandului pe Internet. Sunt generate clienti potentiali sau piste de la potentiali clienti si, pe masura ce traficul creste, lucram pentru a converti acesti clienti potentiali in clienti care investesc timp si bani in marca noastra.
- Noi abordari: in marketingul digital exista o mare de posibilitati in domeniul continutului. Limitele creativitatii au noi orizonturi de atins. Nu doar sub aspectul vizual, ci si modul in care se consuma, unde se consuma, inovatie in abordarea informatiei etc.
- Se concentreaza pe un public foarte specific: Inainte, continutul era generat avand in vedere masele, cu ideea ca cu cat il vad mai multi oameni, cu atat mai bine, realitatea este ca, daca ai avea noroc, publicul dorit — clientii potentiali — l-ar vedea. Acum, marketingul digital isi dezvolta strategiile —cum ar fi marketingul de continut— gandindu-se la un public tinta, chiar conceput pentru anumite persoane, asta pentru a satisface nevoi urgente si astfel a fermeca potentialul client.
- Se bazeaza pe autenticitate: Vechiul marketing s-a concentrat pe desenarea unei „lumi ideale”, in timp ce in marketingul de continut a spus continutul este dezvoltat gandindu-se la autenticitate „lucrurile asa cum sunt” si „aceasta este solutia pe care o cautai si iata de ce”.
Acesta este motivul pentru care este una dintre cele mai bune optiuni pe care le putem lua pentru afacerea noastra. Varietatea de strategii este conceputa pentru a te face sa cresti constant.