Internaționalizarea turismului vini-viticol din Dealu Mare

wine-1761613_1920

Deși turismul și industria vinului sunt contributori importanți în economia și stilul de viață românesc, cunoaștem puține despre turismul vini-viticol, ca sector de nișă. Acesta este subexploatat, deși poate genera beneficii economice și sociale substanțiale și, în plus, joacă un rol important pentru conservarea resurselor locale culturale și naturale.

În piețele mai mature, industria viniviticolă are o lungă tradiție în promovarea acestui tip de turism care a devenit parte integrantă a business-urilor, la fel de importantă ca și promovarea la târguri sau ca și exporturile. Mai mult, pentru producătorii mici, este un important canal direct de vânzare.

Într-un studiu realizat în 2007*, Sparks B. identifica următoarele dimensiuni ale turismului viniviticol: experiența destinației, experiența vinului și dezvoltarea personală. Dacă am traduce aceste dimensiuni într-o ofertă de tur, componenentele de bază ar fi: atracțiile destinației (culturale și naturale), calitatea cramei și vinului, activitățile educative și de agrement. Alte două componente esențiale pot fi adăugate: cazarea și masa.

În piețele mature, oferta tradițională de turism viticol (bazată pe degustările de vinuri) nu mai este suficientă pentru a atrage vizitatori. Gastronomia locală, experiențele autentice, facilitățile și locația sunt identificate ca fiind factori foarte importanți pentru a atrage turiștii. Colaborarea cu tur-operatorii pentru a oferi pachete mai complexe de servicii duce la creșterea sumei cheltuite per turist, în timp ce sesiunile simple de degustare au un efect negativ asupra acesteia.

Sursa horeca.ro

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!