Reveal Marketing Research și-a propus să afle obiceiurile de consum privind alcoolul ale adulților din mediul urban. Studiul s-a desfășurat la finalul anului 2019 pe un eșantion reprezentativ de 1002 persoane, 523 femei și 479 de bărbați, intervievați online (analiză cantitativă CAWI – Computer-assisted web interviewing). Rezultatele obținute au fost comparate cu rezultate studiilor și rapoartelor specifice din anul precedent, iar o primă concluzie a fost că românii ocupă în ultimii ani locuri de top atât la producția cât și la consumul de alcool:
- cele 510 milioane de litri de vin produse în 2018 clasează România pe poziția 6 în Europa și 13 în lume conform www.vinetur.com;
- cele 1,8 miliarde de litri de bere pun țara noastră pe locul 9 în UE conform Oficiului de Statistică European – Eurostat;
- în ce privește consumul, România ocupă locul 5 în topul țărilor cu un model de consum excesiv (cel puțin 60 de grame de alcool pur la bărbați/40 grame la femei, cel puțin odată la 30 de zile), după locuitorii țărilor nordice (după cum relevă un studiu efectuat de Institutul Național de Sănătate Publică, Centrul Național de Evaluare și Promovare a Stării de Sănătate și Guvernul României);
- aproximativ un sfert din alcoolul consumat în țara noastră este nefiscalizat, produs în gospodării, deci în afara unui regim de control.
Băuturile preferate de români
Aproximativ o treime dintre români preferă berea, în general cea produsă în unități industriale (28%), dar există un interes în creștere și pentru cea artizanală (2,7%), bărbații fiind principalii consumatori (37,8% dintre respondenți).
Sursa www.horecainsight.ro